måndag 5 november 2007

Jo, och förresten!

Jag sade upp mig idag! Yei!

Chefen kontrade med den högre lönen jag redan blivit lovad, och fråga om jag kunde tänka mig att stanna om jag får jobba mycket mindre.

Gick iofs med på att fundera över om jag vill jobba typ två dagar i veckan, max 10 timmar i januari tills jag hittar nytt jobb. Klart det skulle vara gött med pengarna som det skulle bära med sig, men skulle jag klara av att bara jobba så lite? Vet ju hur det är nu när jag inte kan vara den som jobbar minst utan att ha dåligt samvete. Och visst skulle det vara skönt med lite ledigt från jobbet. Inte så att jag blir fattig utan jobb direkt, man klarar sig ju, även om det är grymt med lite lyx i tillvaron. Och till NY går det ju pengar oxå.

Så vi får se. Börjar iaf inte leta nytt jobb förrän januari tänkte jag, såvida inget ramlar i famnen på mig.

Inga kommentarer: